Przejdź do głównej zawartości

MEDIA : 3PO3 - POLSKIE REKLAMY Z LAT 90 (część 1)

Polskie reklamy z lat dziewięćdziesiątych to już temat rzeka. Z dzisiejszej perspektywy wieją tandetą, ale nie da się ukryć, że właśnie ten kicz i kolorowość nadaje im pewnej ekstrawagancji i kultowości w niektórych kręgach. Ich estetyka i sposób realizacji może służyć jako inspiracja dla wielu współczesnych twórców działających w branżach muzycznych, graficznych czy reklamowych (>>> oczywiście raczej "hipsterskich" niż mainstreamu) .
Będzie kolorowo, obciachowo, momentami psychodelicznie i na pewno zabawnie.

3. Farel



Podczas gdy w 1990 roku na terenie Stanów Zjednoczonych święcił triumfy Vanilla Ice, my mieliśmy swoich comedy-raperów. Reklama suszarek firmy "Farel" rozpoczęła erę "rapowanych" reklam w polskiej telewizji, ale no nie oszukujmy się nawet Funky Filon brzmiał o wiele lepiej promując lody koral. Druga reklama termowentylatora to już w ogóle luksus luksusu aż wszystko leci klientowi na głowę.  Klimat typowy dla tworów z początku lat 90s, dziwna muzyczka, trochę psychodeliki i włączony przez kota (?!) telewizor w czasie burzy, ukazujący nam szefa mającego swoje biuro chyba na środku Sahary.

2. Automatyczna sekretarka "Unitra"



Miami Vice to jeden z najbardziej kultowych seriali, które powstałych w latach osiemdziesiątych. Jak widać na załączonej reklamie serial był także hitem w Polsce i nawet "panie domu" nie mogły oderwać wzroku od niego, aż do momentu awarii telewizora. W tym czasie drzwi ich mieszkań były otwarte i każdy mógł wejść i dostarczyć materiału na przyszłe wydania MK997. A tak już całkiem na serio to "aktor" wzięty do roli naprawcy-wybawcy został chyba znaleziony podczas trwania konkursu recytatorskiego (dla dzieci z podstawówki...).

1. Telegazeta



Co tam Google, co tam Internet to telegazeta w telewizorze była prawdziwym źródłem informacji w ostatniej dekadzie XX wieku. W Polsce na początku lat dziewięćdziesiątych telegazeta była czymś tak nowym, że aż lektor musiał ją przesylabizować, aby każdy mógł dobrze zrozumieć o czym mowa. Według powyżej reklamy telegazeta : informuje (okej), pośredniczy (no dobra), a także inspiruje (wtf???!).

0. Purocolor (BONUS)


Na koniec bonusowo wrzucam reklamę z końcówki lat osiemdziesiątych. Dość odważna (?) jak na okres PRLu, do tego kolorowa i zabawna w swoim amatorskim podejściu. Szkoda, że na końcu jeszcze reżyser (w tej roli Marek Nowakowski) nie zagaił z pytaniem o zadowoleniu klienta z dokonanej usługi #Poranek_Kojota. Dziś brakuje takich kiczowatych reklam, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, jakby powiedział Bolec "polskim chłopakom brakuje luzu".

CZĘŚĆ DRUGA >>> http://3rzypo3rzy.blogspot.com/2018/11/media-3po3-polskie-reklamy-z-lat-90s.html

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

FILM : 3x3 NAJGORSZE POLSKIE FILMY

Dwie dekady temu pewni warszawscy raperzy nucili przebój "Wszystko co najlepsze", ale dziś będzie wszystko co najgorsze, wszystko co najgorsze w polskim kinie. Lista dziewięciu najbardziej żenujących polskich filmów, które dane było mi dotąd zobaczyć. Dziewięć "shitów" pozbawionych jakichkolwiek pozytywów. Lista od filmu wywołującego żołądkowe turbulencje, aż do tych, które zostawiają po sobie tygodniowego kaca. 9. FENOMEN (2010) Zespół pochodzący z Jelonek, powinien wytoczyć twórcom tego filmu proces, za użycie nazwy dotąd kojarzonej raczej z przyzwoitą jakością. Film Tadeusza Paradowicza reprezentuje serie polskich żenujących komedyjek, których nie da się oglądać dłużej niż 10minut. "Wyjazd integracyjny", "Zamiana", "Komisarz Blond..." i kilka innych tytułów, które mogłyby się znaleźć na tym dziewiątym miejscu, ale nie byłem wstanie przetrwać z nim tych kluczowych 10 minut. "Fenomen" trafił się akurat jako film lecący w

MEDIA : 3 Najbardziej absurdalne programy emitowane w polskiej telewizji (CZĘŚĆ I)

Z każdym kolejnym rokiem, telewizja coraz bardziej traci swoja siłę przebicia wśród jej dawnych odbiorców. Ówczesna dekada to zwiększające się przewaga Internetu nad dawniej popularnym medium, szczególnie gdy mówimy o pokoleniach urodzonych w ciągu ostatnich trzydziestu lat. Jednak to przecież telewizja przez wiele dekad była jednym z najważniejszych źródeł codziennej rozrywki, raz tworząc interesujące produkcję, a innym razem kompletne niewypały. W serii 3PO3 przygotowałem listę najbardziej absurdalnych, głupich, jednym słowem najgorszych programów rozrywkowych emitowanych w polskiej telewizji. Zaczynając od początku lat dziewięćdziesiątych, a kończąc na produkcjach mających swoje premiery w aktualnie trwającej dekadzie. Nie wszystkie zamieszczone programy można jasno ocenić jako złe i nieudane, część z nich w swoim czasie cieszyło się nawet dość dużą widownią.Ominąłem świadomie programy typu Celebrity Splash i inne Gwiazdy tańczą na lodzie, które były po prostu gówniane (lekko mów

MODA : 3PO3 - Buty na wiosnę

Nawet jeśli za oknem dalej panuje (niestety) śnieżna i mroźna zima, to z dnia na dzień coraz bardziej zbliżamy się do wiosennej aury i przejścia (wreszcie) na rotacje z butów zimowych na letnie. W serii 3PO3 przedstawie moją propozycje sneakersów, które warto rozważyć przy poszukiwaniu wiosennego obuwia. 3. Adidas Yeezy 350 Na początek najdroższy i najbardziej hajpowy (choć dla wielu tzw. hajpbesti jest już mocno przehajpowany) model buta na liście. Liczba kolejnych modeli 350 z każdym rokiem się powiększa, kolejna premiera v2 jest zapowiedziana na czerwiec. Wiosna to najlepsza pora roku, aby założyć właśnie 350 (bez znaczenia czy pierwsza wersja czy v2) i nie czuć dyskomfortu związanego z za niską lub za wysoką temperaturą. Ceny zależne są od kolorystyki. Najtańsze v2 w stanie DS to wydatek około 1-1,1k. Choć patrząc na ostatnie ruchy to z każdym kolejny dropem zwiększa się szansa na swobodne powinięcie je za retail. 2. Air Jordan 1 Jedynki czyli najbardziej klasyczny mo